Brands

C

Chloé

Chloé blev grundlagt af Gaby Aghion i 1952 og står for femininitet, frihed og glad selvtillid. Gaby Aghion vil gerne skabe luksus ready-to-wear til kvinder, der tør at være sig selv. Chloé har dristige, unikke former, der komplementerer ansigtet med lethed og farve.

F

FLEYE Copenhagen

FLEYE Copenhagen

FLEYE Copenhagen blev grundlagt i 2002 af Annette Estø, Hanne Rosenvold Anderson og Lars Halstrøm. I dag forhandles FLEYE hos udvalgte optikere og i førende mode- og livsstilsbutikker i over 30 lande verden over. FLEYE Copenhagen er en dansk designvirksomhed med en mission om at skabe briller, der både komplimenterer og understreger den enkelte brugers stil og personlighed. 'Vi arbejder med en filosofi og en æstetik, der er baseret på at opbygge tillid og meningsfulde forhold til mennesker omkring os. I vores design blander vi urbane impulser med klassisk enkelhed.'

G

Gucci

Gucci blev grundlagt i Firenze i 1921 og er et af verdens førende luksus mode mærker. I begyndelsen af 2015 påbegyndte Gucci det næste kapitel i sin historie, under kreativ ledelse af Alessandro Michele. Elektrisk, romantisk og frem for alt moderne, opfinder Gucci i øjeblikket en helt moderne tilgang til mode og omdefinerer derved luksus til det 21. århundrede.

H

Hugo Boss
BOSS Eyewear er det yderste udtryk for elegant æstetik og innovativt design. Nye kombinationer af højteknologiske materialer og uddybende detaljer understreger den sofistikerede karakter af hver kollektion. Mænds sortiment kombinerer smart, med høj kvalitet og en funktionalitet der sikrer en behagelig pasform. Sortimentet for kvinder præsenterer subtile feminine former og raffinerede farver, der afspejler en uberørt elegance.

M

Maui Jim er solbriller i særklasse Maui Jim blev startet i 1980 og er nu en amerikansk baseret producent af solbriller, der holder til i byen Peoria i Illinois og sælges og markedsføres i hele verden. Firmaet blev grundlagt som et meget lille firma på et hotel på Hawaii, men ekspanderede kraftigt, og bliver opkøbt af RLI Vision, der fastholdt både visionen og produktkvaliteten. Navnet ""Maui Jim"" stammer fra navnet på en papegøje, der tilhører en af grundlæggerne. Den fungerer stadig som virksomhedens maskot og logo. Kendetegnende for Maui Jim er UV beskyttelsen, den effektive polarisering og måden at fremhæve kontraster på. Det er alt sammen egenskaber, der kan tilskrives oprindelsen på en stillehavsø. Her var fyldt med surfere og solelskere, så markedet var stort og Maui Jim lykkedes virkelig med at skabe solbriller med glas, der kunne opfylde alle de krav en surfer kunne stille til et par solbriller. I dag fås Maui Jim i et utal af smarte og funktionelle stel med en lang række overflader og farver, med hver deres særlige fordele og egenskaber. Langt de fleste Maui Jim briller fremstilles med styrke præcist efter synsprøvens resultater, så med Maui Jim får man den perfekte brille, der passer både til ens syn og ens behov. I 1999 kom Maui Jim på Forbes Magazines liste over 110 ting, der er hver en penny værd. Solbriller i særklasse - PolarizedPlus2 glas, fjerner 99,9% af det blændende lys - Blokerer 100% for skadeligt UV-lys - Farveforbedrene glas, øger kontrasten og farverne - Blokerer for generende reflekser fra bagsiden af solglasset - Vand og smuds afvisende overflade - Optiske glas, sikre dig et helt klart syn uden forvrængninger QA

Monkeyglasses

Monkeyglasses blev skabt i 2009 af Mai-britt og Morten Seaton med et stærkt fokus på ansvarligt bæredygtigt design og produktion. Monkeyglasses er designet til den bevidste forbruger, der både går op i stilen, looket og miljøet. Brillekollektion skabes med holdbarhed, tidløshed og æstetik i fokus.

R

Rodenstock

Rodenstock B.I.G Norm Rodenstock Biometrisk Intelligensglas er udviklet med anvendelse af kunstig intelligens. Den nye og meget mere præcise metode, der benyttes ved beregningen af brilleglassene sætter en helt ny norm for brilleglas. Hos Rodenstock kaldes disse glas for Rodenstock B.I.G Norm. Biometriske progressive brilleglas fra Rodenstock giver et 250.000 x skarpere syn. Fra præcise øjenmålinger til fuldstændigt præcist syn – med biometrisk teknologi. Processen foregår i steps: Vi scanner dine øjne individuelt med DNEye®-scanner → Data overføres til Rodenstock → Biometriske datasæt beregnes → Biometrisk øjenmodel oprettes → Data overføres digitalt til brilleglasproduktion → Dine biometrisk intelligente brilleglas bliver produceret. Rodenstock B.I.G glas er til alle dem, der benytter progressive glas.

S

Saint Laurent

Saint Laurent

Yves Saint Laurent blev grundlagt i 1961 og er et af de mest fremtrædende modehuse i det 20. århundrede.

I april 2016 annoncerede Saint Laurent udnævnelsen af ​​Anthony Vaccarello som kreativ direktør. Anthony Vaccarellos kollektioner er en sofistikeret hyldest til Paris, atelieret og savoir-faire, udtænkt med et moderne perspektiv.

T

Tom Ford

Tom Carlyle Ford er manden bag brandet Tom Ford. Tom Ford er en amerikansk mode designer, filmdirektør, manusforfatter og filmproducent. Han lancerede sit eponyms luksusmærke i 2006, idet han tidligere havde fungeret som den kreative direktør hos Gucci og Yves Saint Laurent. Tom Ford er vinder af talrige designpriser, hans opstigning i modeverdenen begyndte i 1994, da han blev kreativ direktør for Gucci. Ikke alene ændrede han dramatisk billedet af det legendariske modehus, han ledede også virksomheden til en hidtil uset succes med hans visionære indsigt i, hvad den moderne forbruger ønsker. Hans innovative og provokerende designs sætter tonen til en helt ny retning i luksusprodukter. I 2000 tog Ford også kreativ kontrol over Yves Saint Laurent, et Gucci Group brand, der genoplivede det med sin varemærke kombination af sensualitet og mystik. I april 2005, et år efter han havde forladt Gucci Group, meddelte han oprettelsen af Tom Ford brandet. En skønhed- og en brillekollektion blev lanceret i 2005 og 2006. i april 2007 åbnede den første betjente butik i New York sammenfaldende med debut af signaturen TOM FORD Menswear og Accessory Collection. I februar 2011 blev TOM FORD Womenswear Collection introduceret til kunder over hele verden. En stærk vision af moderne feminin glamour, det smukt konstruerede hverdags og aftentøj giver kvinder i alle aldre mulighed for at forstærke deres individualitet og præsentere deres mest glamourøse selv til verden. I september 2011 introducerede TOM FORD sin første Cosmetics Collection, et komplet udvalg af farver og hudbehandlinger. I dag er der i alt 64 Tom Ford butikker verden over. De mest berømte er butikkerne i Beverly Hills, London, Milano, Tokyo, Las Vegas, Sydney, Dubai, Beirut, Zürich og Rusland.